lørdag, desember 08, 2007

Årets beste løp!




En ganske grei konklusjon siden det også var årets eneste løp. Løpet det er snakk om var ikke bare sesong debut, men også debut i det etterhvert tradisjonsrike "ribbe & loff" løpet som Sentrum OK (eller egentlig Gisholt) arrangerer, i år med stor deltaker rekord. Løypa målte 3km og gikk i Torshovdalen. Bestetidene var 16.27 minutter for H17 og 24.04 minutter for D17. Gratulerer til pansperpike Line, og Wendy som også var ganske kjapp. Se ellers resultater på sida for ribbe og loff.

Når man ikke løper på sprintkart til stadighet, er det vanskelig å lese riktig på hvor man kan og ikke kan passere, og ikke minst se de riktige vegvalgene. Det var dessuten flere finurlige strekk siden flere porter var stengt selv om de i følge kartet var passerbare. Løypeleggeren hadde vel egentlig tipset om dette på forhånd, i hvert fall hvis man leste PM. Der stod det nemlig: "Løypa skulle være bra variert, og enkelte strekk kan nesten oppleves som litt labaryntiske. Så hva gjorde laboranten da han kom til labarynten? Han labba rundt den!"

Selv om jeg var godt bak beste dame, er jeg ganske fornøyd, jeg ble jo ikke sist. Det ble en bom på sjetteposten, men det var jeg ikke den eneste som gjorde. Den var "løinn" som vi sier der jeg kommer fra, og med mine sprint ferdigheter skjønte jeg hverken av kartet eller postbeskrivelsen at det var en "hule" i postringen. Så selv om det alltid er ergerlig å bomme og jeg burde ha koblet med alle kommentarene fra folk som kom i mål før jeg starta, var det en "akseptabel" bom.


Det var moro å løpe o-løp igjen, og nå har jeg løpt (jogget) 5 ganger 30 minutter på 5 uker, og det ser ut til å gå bra med ryggen, så nå begynner jeg å føle meg trygg på at jeg ikke trenger å avslutte min (fantastiske???) o-karriere riktig enda. Jeg kan kanskje til og med prøve å trene mer enn en gang i uka og se om det også går bra.

delvis"bækk in bissniss"

Ingunn B.

2 kommentarer:

Panserpikene sa...

Velkome attende i business, Ingunn! Skulle akkurat til å skrive et innlegg om Ribbe & Loff, men jammen hadde ikke noen kommet meg i forkjøpet - bra! Tok meg den friheten og legge til et par bilder - et av samlingsplass med utsikt og et av den omdiskuterte
6. posten (ulovlig postplassering, ifølge Tveite).

Line

Anonym sa...

Oi, achei seu blog pelo google está bem interessante gostei desse post. Gostaria de falar sobre o CresceNet. O CresceNet é um provedor de internet discada que remunera seus usuários pelo tempo conectado. Exatamente isso que você leu, estão pagando para você conectar. O provedor paga 20 centavos por hora de conexão discada com ligação local para mais de 2100 cidades do Brasil. O CresceNet tem um acelerador de conexão, que deixa sua conexão até 10 vezes mais rápida. Quem utiliza banda larga pode lucrar também, basta se cadastrar no CresceNet e quando for dormir conectar por discada, é possível pagar a ADSL só com o dinheiro da discada. Nos horários de minuto único o gasto com telefone é mínimo e a remuneração do CresceNet generosa. Se você quiser linkar o Cresce.Net(www.provedorcrescenet.com) no seu blog eu ficaria agradecido, até mais e sucesso. If is possible add the CresceNet(www.provedorcrescenet.com) in your blogroll, I thank. Good bye friend.