torsdag, mars 25, 2010

Voldsomt stigende form

Nå er skiføret dårlig og jeg har begynt å løpe igjen. Kroppen min tåler veiløping ganske dårlig, så fram til det er god løpbarhet i skogen, satser jeg på filosofien at det er bedre med flere korte turer enn noen få lange.

Jeg har hatt et par løpeturer til/fra styrketrening, men ellers var den første løpeturen på lørdag. En liten prøverunde bare. Det gikk forferdelig tungt. Det var ganske deprimerende for etter å ha gått mye på ski i vinter trodde jeg kondisen var bedre.

Jeg tok samme runden på nytt i går. Det gikk fantastisk mye bedre. Hvis formstigningen blir tilsvarende mellom hver løpeøkt i vår, kommer dette til å ta helt av. Det er vel ikke helt realistisk å tro det, men det var i hvert fall deilig å føle seg kjapp og lett selv om det bare var en kort tur. Kanskje det rett og slett blir en ny runde i kveld?

IB

Ingen kommentarer: