fredag, februar 22, 2008

Telling av kalorier


Et kjapt søk på Google og vips: gjennomsnittlig dagsbehov for kvinner er ca 2200 kcal. Det er egentlig ikke så mye det. I dag dekket jeg halve dagsbehovet bare til lunsj. Det var en frokostprøve jeg spiste til lunsj i dag, besående av havregryn, cornflakes, rosiner, bananchips, cashewnøtter, tørrmelk og smør. Mmmm, en herlig blanding på kun 220 g, men 1000 kcal. Tenk at bananchips faktisk har mye mer kalorier enn sjokolade! Det hadde jeg ikke trodd. De fleste teller kalorier for å ikke legge på seg. Jeg teller i disse dager kalorier for ikke å gå ned i vekt. Det starter fra 14. mars, da skal jeg få lov til å spise 1 kg mat om dagen. Det er ikke så mye, men det bør inneholde 4000 - 5000 kcal. Det blir mye sjokolade :-) De som vil kan følge med på hvordan det går med meg her: På kryss og tvers i Arktis

Ingen kommentarer: